Փետրվար
- Փետրվարի 1 — 28` Ձմեռային պարտեզ
- Փետրվարի 1-19`« Թումանյան օրեր »:
- Փետրվարի 3, 10, 17, 24` «Իմացումի հրճվանք» ծրագրի կրտսերների «Փետրվարիկ» ստուգատես
- Փետրվարի 7` Մխիթար Սեբաստացու ծննդյան օրը,«Մարզական դաստիարակ ստուգատես»:
- Փետրվարի 14` Տյառնընդառաջ
- Փետրվարի 25` Բուն բարեկենդան
- Փետրվարի 1-19`« Թումանյան օրեր »:
- Փետրվարի 7, 14, 21, 28` Պարերգերի ուսուցում (Լաերտ Գրիգորյան)
- Փետրվարի 3, 10, 17, 24` Ազգային խաղիկների ուսուցում (Սեդա Թևանյան)
Փետրվարի աշխատանքային նախագծեր ըստ դպրոցների
Արևմտյան դպրոց պարտեզ՝
- Աննա Հայրոյան Արև Ուզունյան
- Մարգարիտա Հեքիմյան և Մարիաննա Դարբինյան
- Աղավնի Վանյան և Աստղիկ Գրիգորյան
Արևելյան դպրոց պարտեզ`
Հյուսիսային դպրոց պարտեզ`
- Արմինե Եղյազարյան և Գոհար Հարութունյան
- Անուշ Ավետիսյան և Սոնա Կարապետյան
Հարավային դպրոց պարտեզ`
Քոլեջ՝
- Նարինե Մակարյան և Էլինա Հակոբյան
- Էմմա Տերտերյան և Սոնա Ավետիսյան
- Գայանե Արզումանյան և Անի Մարտիրոսյան
- Վարդ Օսիպովա և Սեդա Գևորգյան
- Արմենուհի Ամիրյան
Թումանյանական օրեր նախակրթարաններում
Նպատակը՝
«Թումանյանական օրեր» նախագիծը նախակրթարաններում, 2-4 տարեկանների խնամքի և զարգացման խմբերում և ընտանիքում
Խնդիրները`
- Թումանյանական, ֆիլմերի, հեքիաթների, թատրոն-խաղի,երաժշտախաղի, ռադիոթողարկումների ստեղծում,
- Թումանյանի ստեղծագործություններին ծանոթանալ, բերանացի իմանալ հեքիաթ-ոտանավորները,
- ընտանեկան կրթության կազմակերպումը՝ ընտանիքի ներգրավում նախագծին,
- գրական ճաշակի ձևավորում ու զարգացում, ինքնուրույն մտածելու, ստեղծագործական երևակայության, բանավոր խոսքի, տեխնոլոգիական, բնագիտական, երաժշտական հմտությունների զարգացում
Սպասվելիք արդյունքներ՝
- Թումանյանական ընտանեկան տեսանյութերի ստեղծում, հրապարակում
- Թումանյանական ռադիոփաթեթների հրապարակում
- Թափառումներ քաղաքով, ռադիո և տեսանյութերի ստեղծում
- Հ. Թումանայանի ոտանավորները խաղում և նկարահանում են՝ դրանք վերածելով ծափխաղերի, ճվիկների, հաշվերգերի, խաղերգերի:
Ընտանեկան նախագիծ՝
- Թումանյանի ստեղծագործություններից հեքիաթասաց հայրիկները, մայրիկները ընտրում են հեքիաթները, ընթերցում, դերերով խաղում, ծեփում…
Նախատեսվում են ընտանեկան ուսումնական ճամփորդություններ՝
- Թումանյանի տիկնիկային թատրոն
- Թումոյի այգի(ընտանեկան նախագիծ)
Ուսումնական ճամփորդությունից առաջ, ծնողները հետազոտում են տարածքը, մի փոքրիկ տեղեկություն հավաքում սպասվելիք տիկնիկային հեքիաթ-ներկայացման մասին, զրուցում, խոսում դերասանների հետ (ինչպես են ստեղծվել տիկնիկները, ինչ երաժշտություն են նեռառել հեքիաթ-ներկայացման մեջ, որ փողոցի վրա է գտնվում տիկնիկայինը, և քանի ներկայացում ունեն Հովաննես Թումանյանից, որն է ներկայացումներից ամենաառաջինը, ամենա սիրելին, ինչ լուսային և ձայնային էֆեկտներ են կիրառում, քանի օր կամ ամիս է պետք հեքիաթը բեմականացնելու համար, չե՞ն լինում շփոթմունքներ, օրինակ՝ խառնեն հեքիաթը մոռանան տեքստը, և ինչպես են դուրս գալիս նման իրավիճակներից):
Տյառնընդառաջի ծես
Ծեսի օրը՝ 14 փետրվարի
Անցկացման վայրը՝ …
Սկիզբը՝ ժամը 12։00-ին
Մասնակիցներ՝ 2-4 տարեկաններ, 5տարեկաններ, ուսուցիչներ, ծնողներ, հյուրեր
Ծրագրում՝
Սովորողները խմբերում պատրաստում են հալվա, փոխինդե գնդիկներ, աղանձ, ադիբուդի, գունավոր կոնֆետներ, հալվա, ընկուզեղեն: Թղթերի վրա նկարում են « չար» բառեր` խարույկը նետելու համար: Խարույկը վառվելու է դպրոցի բակի տարածքում: Ըստ ծիսական կարգի՝ յուրաքանչյուր մասնակից իր բաժին փայտիկը կամ ճյուղն է ավելացնում կրակին: Մինչ խարույկի իջնելը ուրախ երգ ու պարով պտտվում ենք խարույկի շուրջը: Այդ ընթացքում սովորողները , ծնողները, հյուրերը ծիսական ուտեստներ են մատուցում՝ շրջելով հանդիսականների մեջ (փոխինդ, աղանձ, ադիբուդի, գունավոր կոնֆետներ, հալվա, ընկուզեղեն):
Հյուրասիրությունը՝ երգի, պարի, բարեմաղթանքների, օրհնանքների ուղեկցությամբ:
Ռադիո թողարկում —Հարցազրույց հյուրերից
Խաղերգեր
Պարեր.
- Թամզարա
- Գյովնդ
- Բուլուլ
Հետո սկսում ենք կրակի վրայով թռչելու արարողությունը, որն ուղեկցվում է ազգային երաժշտությամբ՝ երգերով, պարեղանակներով: Իսկ կրակի վերջնական մարելուց հետո մոխիրը ծիսական օրհնանքներով շաղ ենք տալիս դպրոցի այգում:
Բարեկենդան
Ահա եկավ հայոց ազգին օրերը,
Հանեցեք հիները, հագեք նորերը:
Բարեկենդան, փորեկենդան,
Բարեկենդան օրեր է,
Խելքս գլխես կորեր է…
Բարեկենդանը հայկական հին տոներից է: Դա հայերի ամենաուրախ տոնն է եղել: Մարդիկ երկու շաբաթ կերել-խմել են, երգել, պարել, ուրախ խաղեր են խաղացել, դիմակահանդեսներ են կազմակերպել: Այդ տոնից հետո պասն է սկսվել. մարդիկ չեն կերել այն, ինչ կենդանիներից են ստացել` յուղ, միս, ձու, կաթ, մածուն:
Բարեկենդանին փոքրերը մեծի հագուստ էին հագնում, տղաները` աղջկա, ոմանք ծաղրածու էին դառնում: Հաճախ մեկին թարս նստեցնում էին էշին, պոչը տալիս ձեռքը և ծաղրում.
-Ճամփա էշի պարոնին,
Անբեղն է գալիս, ճամփա տվեք:
Արտաքինը պիտի հնարավորին չափ ծիծաղաշարժ լիներ, դեմքերին դնում էին ծիծաղելի դիմակներ կամ մուր, ալյուր քսում, ածուխով ներկում: Երեխաները տեսարան էին ներկայացնում գյուղի կյանքից կամ խաղում էին որևէ սրամիտ սյուժե:
Բարեկենդանի հերոսներից էին ձեռնափայտին հենված ծերուկը, կուզիկ զոքանչը, հաստափոր ու ագահ տերտերը, նոզայը, փայտե ուղտը:
Տոնական օրեր, տոնական եռուզեռ
Երեխաները, դաստիարակն ու ծնողները պատրաստում են տարբեր դիմակներ (կենդանիների, թռչունների, մրգերի, բույսերի և այլն): Պատրաստում են «ուղտ խաղացնելու» համար փայտի վրա ամրացված ուղտի գլուխ`«Բարեկենդանի» կարևոր խորհրդանիշերից մեկը:
Բացի դրանից պատրաստում են`
- երկու տիկնիկ`հարսի և փեսայի
- Նոզայի դիմակ
Դաստիարակը կազմակերպում է փոքրիկ խաղեր, խաղ-ներկայացումներ` նշված կերպարներին ծանոթանալու, կերպարների առանձնահատկությունները ընկալելու, ասույթները սովորելու և հասկանալու համար, որ ծեսի ժամանակ իրենց անելիքն իմանան, հասկանան: Գոմշակռիվ և աքլորակռիվ են խաղում։
Դաստիարակը ինքը կարող է Մեծ տատ դառնալ, որ տոն- խաղը կազմակերպի:
Ծրագրային ընթացիկ աշխատանքներ
- Սկսում են տարատեսակ դիմակներ պատրաստել
- Զվարճալի լուսանկարների ցուցահանդես՝ ուսուցիչներ, սովորողներ, ծնողներ
- Էլեկտրոնային նյութեր են պատրաստում՝ Բարեկենդանի, դրա կերպարների մասին
- Համեղ կերակուրների բաղադրատոմսեր և պատրաստում
- Մանակախաղերի, ազգային խաղերի նկարահանումներ
Ընտանեկան նախագծեր՝
- Մեր մանկության խաղերը
- Հեքիաթասաց տատ ու պապ
- Բարեկենդանի համով-հոտով ուտելիքներ
- Ընտանեկան ուրախ ներկայացումներ
- Ուրախ, ծիծաղելի լուսանկարներ
- Բարեկենդան հեքիաթի բեմականացում, ռադիոբեմադրում
- Երգ-պարերի ուսուցում և բեմադրում